20هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور راه اندازی می شود

یزدفردا " معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از راه اندازی 20 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد. 

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،  در جمع خبرنگاران استان یزد، گفت: در حال حاضر هشت هزار و 800 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال هستند که تا پایان برنامه پنجم توسعه به 20هزار کانون افزایش می یابد.

  وی با بیان اینکه دو هزار و 700 کتابخانه مخزن دار در کانون های مساجد دایر است، تاکید کرد: این کتابخانه ها از کتاب های درسی، کتاب های عمومی و تجهیزات لازم کتابخانه ای بهره مند هستند. 

 جعفری با تاکید بر اجرای برنامه های محتوائی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه عدالت و پیشرفت نام گذاری شده و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این دهه توجه به مناطق روستایی و محروم را در دستور کار دارند.

 وی با اشاره به راه اندازی اداره کل روستایی در ستاد عالی کانون های مساجد کشور، تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری دارای ظرفیت های زیادی برای ترویج احکام اسلام و رشد و تربیت فرزندان است و امیدواریم خانواده ها با توجه به جایگاه مساجد بیش از گذشته فرزندان خود را به مساجد تشویق کنند. 

 معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و مرکزی امن برای تربیت فرزندان این مرز و بوم هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا